W natłoku wielu obowiązków zawodowych warto pomyśleć także o tym czy nasz pracodawca odpowiednio docenia trud, który wkładamy w codzienne działania
Jak problem doceniania pracowników wygląda w nieco szerszej skali niż nasze własne biurko? Badania pokazują, że aż 84% Polaków słowa uznania słyszy tylko okazjonalnie lub nie słyszało ich nigdy. Być może nie stanowiłoby to takiego problemu, gdyby pieniądze nadal były równie motywujące co kiedyś. W tym momencie finanse schodzą na drugi plan po to, by ustąpić miejsca niematerialnym profitom, takim jak pochwała czy dobra atmosfera.
Doceń swojego pracownika
Wydaje się jednak, że Polacy nie są w najgorszej sytuacji. Tego typu badania gorzej wypadają na przykład wśród Amerykanów. Tam właściwie 90% respondentów twierdzi, że są niedoceniani lub doświadczają tego przy naprawdę wyjątkowych okazjach. Podobny wynik zanotowano wśród respondentów z Niemiec. W Polsce docenianych czuje się 16% pracowników. Oni słyszą pochwały bardzo często. Co na to pracodawcy? Powinien to być dla nich sygnał, że warto również w ten sposób inwestować w rozwój relacji ze swoimi pracownikami, gdyż jest to dla nich bardzo ważna forma wyrazu. Zatrudnieni z pewnością cenią sobie pozytywne uwagi. Dla pracodawcy pochwała nie generuje natomiast żadnych kosztów. Czas więc może skorzystać z tego typu przywileju i docenić swojego podwładnego.
Zmiany, których się boimy
Wydawać by się mogło, że pracownik, który wykonuje swoją pracę należycie, ale nie czuje się za nią doceniany, będzie szukał nowego zatrudnienia. Miejsca, w którym poczuje się, że jego praca ma sens, a starania zapewniają nie tylko zarobek, ale też satysfakcję. Działa to jedynie w teorii, ponieważ praktyka pokazuje, że pracownicy boją się procesów związanych ze zmianami. Szczególnie, gdy na szali leży ich etat. Stres z tym związany porównuje się do tego obecnego przy rozwodach czy odejściach bliskich nam osób. Dlatego też niewielu ludzi decyduje się na tak drastyczne zmiany.
Źródło: Triple PR