Mazda wprowadza turbodoładowany silnik benzynowy w nowym modelu CX 9.
• Pierwszy turbodoładowany silnik SKYACTIV-G zoptymalizowany pod kątem elastyczności i niskiego zużycia paliwa
• Nowy, siedmiomiejscowy SUV Mazdy zostanie wprowadzony na rynek amerykański wiosną 2016 r.
Na targach motoryzacyjnych w Los Angeles Mazda zaprezentowała dziś nowy silnik i nowy model. SKYACTIV-G 2,5T, pierwsza turbodoładowana jednostka benzynowa z serii SKYACTIV-G, została zastosowana w zupełnie nowej Maździe CX-9. Sprzedaż tego modelu rozpocznie się w Ameryce Północnej wiosną przyszłego roku.
SKYACTIV-G 2,5T jest obecnie najmocniejszym silnikiem w ofercie Mazdy. W wersji na rynek północnoamerykański rozwija on moc 184 kW (250 KM) i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Nowa turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oparta na wolnossącym silniku SKYACTIV-G 2,5, oferowanym w modelach Mazda CX-5 i Mazda6, zapewnia jeszcze lepsze liniowe przyspieszenie, zwłaszcza w niskim i średnim zakresie obrotów, a także charakteryzuje się znakomitą elastycznością.
Podobnie jak w przypadku wszystkich silników SKYACTIV, jego pojemność została zoptymalizowana, a nie zmniejszona, co pozwoliło wyeliminować typowe problemy związane z turbodoładowaniem, takie jak opóźniona reakcja na dodanie gazu („turbodziura”) i często rozczarowujące zużycie paliwa w rzeczywistej eksploatacji.
Jednym z ciekawszych rozwiązań jest opracowany przez Mazdę system Dynamic Pressure Turbo, czyli pierwsza na świecie turbosprężarka, w której maksymalizację wydajności turbiny osiąga się poprzez zmienną pulsację spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika. System recyrkulacji spalin (EGR) pozwala na utrzymywanie idealnej proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej i dostarczanie odpowiedniej ilości tlenu niezbędnego do spalenia paliwa, w szerokim zakresie obrotów silnika.
Początkowo silnik będzie stosowany w zupełnie nowym modelu Mazda CX-9. Rodzinny SUV zaprojektowany przede wszystkim na rynek północnoamerykański jest ekskluzywnym modelem z przestronnym wnętrzem oraz miejscami dla siedmiu osób w trzech rzędach foteli. Nadwozie samochodu jest najnowszą interpretacją nagradzanej koncepcji stylistycznej Mazdy „KODO – Dusza Ruchu”. Podobnie jak w innych Mazdach, również w CX 9 zastosowano technologię SKYACTIV w celu uzyskania bezkompromisowego połączenia znakomitych osiągów i oszczędności paliwa z wrażeniami z jazdy Jinba Ittai, inspirowanymi kultowym roadsterem MX 5. Nowa CX-9 będzie oferowana także z zaawansowanym systemem bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE oraz inteligentnym układem napędu na 4 koła, któremu producent nadał nazwę i-ACTIV AWD. Oczekuje się, że 80% sprzedaży CX 9, prognozowanej na 50 000 egzemplarzy rocznie, będzie przypadało na Amerykę Północną. Model CX-9 nie jest obecnie planowany na rynek europejski.