Recepcja wizytówką hotelu

Po wejściu do hotelu zazwyczaj już po kilkunastu sekundach wyrabiamy sobie o nim pewną opinię. Oglądanie kolejnych pomieszczeń to już ewentualne dodawanie plusów lub minusów do tego, co już zobaczyliśmy. Dlatego też stworzenie idealnej recepcji jest tak ważne

Recepcja jest miejscem, w którym przebywamy tylko chwilowo, zatrzymujemy się w nim na moment, a potem kierujemy się do naszego pokoju i to on powinien być dla nas najważniejszy. Nie można jednak przejść przez kolejne pomieszczenia nie wysnuwając żadnej opinii. Choć naprawdę byśmy nie chcieli to i tak je oceniamy. Stąd ta dbałość o wygląd recepcji, do której trafiamy na samym początku. Najważniejszym jej elementem są meble, które mają się nie tylko dobrze prezentować, ale i być funkcjonalne.

Urządzanie tego pomieszczenia warto zacząć od wyboru lady recepcyjnej, gdyż to ona stanowi jego najważniejszą część. To poniekąd wizytówka całego obiektu. Jaka powinna być idealna lada recepcyjna? Przede wszystkim powinna być ona dostosowana do rozmiarów pomieszczenia i większość producentów wykonują ja na wymiar, zgodnie z życzeniem klienta. Pozostawia to spore pole do popisu – można jak najbardziej dostosować materiał i kolor lady do swoich wymagań i wystroju całego wnętrza. Duża lada recepcyjna wcale nie jest zła. W końcu będzie się na niej znajdować wiele rzeczy, począwszy od sprzętu komputerowego, a skończywszy na ulotkach informacyjnych czy elementach dekoracyjnych. Z powodzeniem może ona zostać podzielona na dwie części. Po jednej stronie następować będzie obsługa gości, a po drugiej można z kolei pracować przy komputerze. Warto przy tym pomyśleć również o osobach niepełnosprawnych. Ważne również jest to, żeby lada recepcyjna tworzyła harmonijną całość z resztą znajdujących się w pomieszczeniu mebli.

Recepcja hotelowa stanowi to pomieszczenie, w którym zbiera się dużo różnych dokumentów. Stąd też konieczność zamieszczenia tam szafki na wspomniane dokumenty. Dzięki nim będą się one znajdowały w jednym miejscu, a do tego będą poukładane w odpowiedni sposób. Dzięki szafom zniknie problem poszukiwania pożądanego dokumentu w wielu różnych miejscach, co jest nie tylko niewygodne dla pracowników, ale również odbierane jako nieprofesjonalne przez gości.

Nie ma recepcji bez kącika dla gości, w którym będą mogli oczekiwać na przyjęcie do hotelu. To takie miejsce, gdzie z pewnością powinna się znaleźć sofa i niewielki stolik kawowy. Oczywiście meble te muszą pasować do całej reszty, ale ważne jest również to, aby po prostu były wygodne.

Źródło: www.prasoweinfo.pl

Edyta Nowicka
Polecamy

Powiązane Artykuły