250 projektów technologicznych, w tym 60 z Polski, jest prezentowanych na platformie closertopeople.com. Ich twórcy mają szansę na międzynarodową promocję i doradztwo biznesowe. Do końca lutego na swoje ulubione pomysły mogą głosować internauci.
„Bringing tech&science closer to people” to międzynarodowa kampania edukacyjna organizowana wspólnie przez Fundację Centrum Innowacji i Komercjalizacji Technologii (CIKT) oraz platformę Internest, wspierana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz partnerów z niemal całego świata. Kampania otrzymała też międzynarodowy patronat UNESCO.
Organizatorzy kampanii otrzymali ponad 650 zgłoszeń z całego świata. Spośród nich wybrali 250 najciekawszych, o których można przeczytać na stronie www.closertopeople.com. W tej grupie znalazło się także 60 pomysłów polskich innowatorów, inżynierów, naukowców, przedsiębiorców.
Niektóre nie są jeszcze znane szerokiemu gronu odbiorców, inne zdążyły już zyskać rozgłos. Wśród tych ostatnich znalazł się np.: projekt naukowców z Politechniki Warszawskiej, którzy pracują nad syntetyczną krwią – substytutem tej ludzkiej czy B-Droid – pierwsze na świecie autonomiczne urządzenie latające, które może zapylać rośliny. W gronie prezentowanych już technologii znalazły się również: Pregnabit – przenośne urządzenie umożliwiające samodzielne zbadanie m.in. akcji serca dziecka w brzuchu matki; MySpiroo – przenośny spirometr łączący się bezprzewodowo z aplikacją na smartfonie. Na platformie prezentowany jest również eksperyment Frede, w ramach którego studenci z Wrocławia badali jak szybko w kosmosie z freonu uwalnia się chlor oraz pomysł innowacyjnych materiałów włókienniczych, zabezpieczających przed podsłuchami czy uniemożliwiających kradzież danych ze smartfona.
Przez kwartał zaprezentowane na platformie pomysły będą prezentowane również organizacjom branżowym, izbom handlowym, inwestorom i akceleratorom – potencjalnym partnerom, mogącym wesprzeć ich rozwój lub proces komercjalizacji.
Swoje ulubione inicjatywy do końca lutego mogą wybierać też zarejestrowani na stronie internauci. Swoje typy można wskazywać w dziesięciu kategoriach: transport i mobilność; materiały i produkcja; elektronika; IoT i IoE; wirtualna rzeczywistość; technologie komunikacyjne; nauki przyrodnicze i ochrona zdrowia; energetyka i paliwa; bezpieczeństwo; FinTech. Dziesięć najlepszych pomysłów – po jednym z każdej kategorii, wybranych w głosowaniu internautów, będzie mogło skorzystać m.in. z trzymiesięcznego doradztwa biznesowego i innych przywilejów.
Dzięki zaangażowaniu ponad 50 lokalnych i międzynarodowych partnerów, kampania obejmuje ok. 100 krajów. Partnerzy pomogą organizatorom w wyselekcjonowaniu najbardziej innowacyjnych i najciekawszych projektów z poszczególnych regionów oraz w dotarciu z wiedzą o objętych kampanią projektach do społeczności w poszczególnych regionach świata.
Źródło: PAP – Nauka w Polsce