Klient – nasz pan

Nie da się spełnić oczekiwań zamawiającego bez rozmowy z nim. Szczególnie wtedy, gdy cała akcja rozgrywa się w branży usługowej. Nie wszyscy wykonawcy chcą się jednak aż tak angażować. Wolą wykonywać swoje zadania według określonego planu bez względu na to, co myśli klient. Czasy takie polityki firm odchodzą jednak powoli w zapomnienie

Formuła dialogu technicznego jest uregulowana w dyrektywach europejskich, które poświęcone są zamówieniom publicznym. Zarówno europejskie, jak i polskie regulacje dotyczące dialogu są elastyczne i pozostawiają decyzję o sposobie jego przeprowadzenia zamawiającemu. Samo jednak podjęcie dialogu jest niewątpliwą korzyścią dla obu stron. Dzięki dialogowi technicznemu przyszły inwestor może dowiedzieć się między innymi, ile potrzebuje pieniędzy na wykonanie projektu, ile trwać będzie sam proces wykonawczy, a nawet czego właściwie powinien wymagać od potencjalnych wykonawców.

Można znaleźć natomiast takich wykonawców, którzy nie widzą w tym żadnych korzyści. W końcu rozmowy wymagają zaangażowania, za które nie dostają oni dodatkowych pieniędzy. Nie myślą jednak o tym, że zadowolony klient może oznaczać dłuższą współpracę lub kolejne zlecenia w przyszłości. W końcu jego zadowolenie przekłada się na zadowolenie wykonawcy.

Dialog techniczny pozwala stworzyć miejsce, w którym wizje wykonawcy i wizje zamawiającego się spotkają. To przekazanie poglądów może sprawić, że wykonawca pokaże klientowi braki w jego pomysłach lub niedostosowanie do posiadanego budżetu czy możliwości. Takie rozmowy pozwalają też wypracować pewne zaufanie pomiędzy obiema stronami. Trzeba jednak pamiętać, że taki efekt da się osiągnąć w wyniku indywidualnego podejścia do każdego z projektów. Dzięki dialogowi technicznemu, ale i rozpoznaniu potrzeb klienta, wykonawca ma szansę wpłynąć na kształt inwestycji odpowiednio wcześniej, a w konsekwencji dostarczyć klientowi produkt szyty na miarę jego oczekiwań.

Rozmowy dotyczące potrzeb klienta sprawiają, że firma, która zajmuje się wykonaniem całego projektu może się zaprezentować jako profesjonalna i transparentna. Wiedza i kompetencje pracowników przekazywane odbiorcom budynku, zaangażowanie i wywiązywanie się z terminów, wysoka jakość, a przede wszystkim dobre rozpoznanie potrzeb klienta to kluczowe składniki, dzięki którym możliwa jest efektywna współpraca oraz osiągnięcie dobrej, partnerskiej relacji wykonawcy z klientem.

Źródło: www.prasoweinfo.pl

Ela Makos

Autor

Ela Makos

Polecamy

Powiązane Artykuły