Już w dn. 16-17 marca w Warszawie odbędzie się pierwsza z cyklu konferencji „Twoja firma w Internecie&Social Media”. Jest to wspaniała okazja dla firm, które maksymalnie chcą wykorzystać swój potencjał i skutecznie promować się za pomocą narzędzi e-marketing. Organizatorem konferencji jest portal „Sprawny Marketing” (MaxROY.com), który od 2008 r. prowadzi merytoryczne szkolenia z zakresu marketingu i przeszkolił prawie 7000 osób.
O tym do kogo skierowana jest konferencja, czego można nauczyć się podczas warsztatów i jakich błędów powinny unikać firmy – rozmawiamy z Katarzyną Granops-Szkoda, jedną z prowadzących, specjalistką w zagadnieniach „Facebook Marketing”.
Niebawem rusza organizowany przez państwa cykl konferencji „Twoja firma w Internecie&Social Media”. Do kogo skierowana jest konferencja i co ma na celu?
Katarzyna Granops-Szkoda: Cykl skierowany jest przede wszystkim do właścicieli małych, lokalnych firm. Takie osoby muszą posiadać wiele kompetencji – muszą być nie tylko menedżerami zarządzającymi całą firmą, ale często zajmują się także samodzielnie promocją swojego biznesu. Brakuje im jednak niezbędnych narzędzi, by to robić skutecznie, a także wiedzy o najnowszych możliwościach w marketingu, zwłaszcza internetowym, który zmienia się bardzo dynamicznie. Nasza konferencja ma służyć temu, by nabyli niezbędną wiedzę.
Co znajduje się w ofercie szkoleń?
Konferencja jest podzielona na dwa dni. Pierwszy dzień – „Twoja firma w Internecie” jest skierowany do lokalnych firm. Pokażemy podczas niego z jakich narzędzi marketingu internetowego takie firmy powinny korzystać. Opowiemy zatem o tym jak reklamować się w Google, jak znaleźć się na wysokich pozycjach w tej wyszukiwarce, a także jak reklamować się, by dotrzeć do osób znajdujących się w pobliżu firmy – zarówno w Google jak i na Facebooku. Ponadto opowiemy także o tworzeniu skutecznego działu sprzedaży i o tym jak nim zarządzać.
Drugi dzień konferencji jest natomiast poświęcony promocji w mediach społecznościowych. Pokażemy jakie typy reklam na Facebooku są najbardziej efektywne, ale także zwrócimy uwagę na to, że social media to nie tylko Facebook i szczegółowo omówimy również inne platformy.
Warto wspomnieć, że w każdym mieście będziemy też gościć jednego Gościa Specjalnego – gwiazdę polskiego marketingu. Podczas najbliższej konferencji, 16 marca w Warszawie, będzie to Paweł Tkaczyk, który przedstawi temat ,,Więcej niż strona i ulotka – schemat budowy marki dla małych firm”.
Jak oferowane przez państwa warsztaty mogą realnie wpłynąć na lepsze funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw?
Przede wszystkim pomogą lepiej rozdysponować środki na marketing. Dla wielu firm marketing kończy się na drukowaniu ulotek, podczas gdy dzisiaj mamy cały szereg bardziej efektywnych i bardziej ekonomicznych możliwości promowania naszej firmy.
Kto tworzy państwa zespół specjalistów?
Naszą firmę założyli pierwsi w Polsce certyfikowani trenerzy Google. Eksperci „Sprawnego Marketingu” szkolą od 2005 roku (oficjalnym partnerem Google jesteśmy od 2008 roku) i mają w tym zakresie największe doświadczenie spośród wszystkich trenerów zajmujących się e-marketingiem.
Jakimi zagadnieniami zajmie się pani osobiście podczas konferencji?
Ja specjalizuję się w marketingu na Facebooku i skupię się właśnie na tym zagadnieniu. Pokażę jakie możliwości daje ten serwis małym, lokalnym firmom. Wiele osób nie wie, że może skierować reklamę na przykład tylko do swoich obecnych klientów, fanów konkurencji czy osób, które mieszkają/były w ostatnim czasie w pobliżu naszej firmy. Ponadto niewiele firm korzysta jeszcze także z opcji pozyskiwania nowych kontaktów przez Facebooka, a jest to świetny sposób, by zdobyć nowych klientów. Pamiętajmy, że reklama na Facebooku to nie tylko opcja ,,promuj” post czy „promuj firmę”. Opcji reklamy mamy zdecydowanie więcej. Wszystkie możliwości promocji dla małych i lokalnych omówię podczas konferencji.
Dlaczego potencjał Facebooka nie jest w pełni wykorzystywany przez firmy?
Wiele firm wierzy, że wystarczy mieć profil na Facebooku, wrzucać posty i to wszystko co musimy zrobić, by dotrzeć do fanów. Niestety, Facebook mocno obcina dziś zasięgi postów organicznych, zatem by naprawdę dotrzeć do swoich fanów trzeba posty również promować.
Jeśli jednak firmy się na to zdecydują, często robią to po prostu nieumiejętnie, wykorzystują tylko opcję ,,promuj post”, nie zastanowiwszy się uprzednio jaki jest cel tej reklamy czy do kogo rzeczywiście chcemy z nią dotrzeć. Każdy nasz ruch powinien być przemyślany i odpowiednio zaplanowany.
Rynek mediów społecznościowych zmienia się w zawrotnym tempie. W jakim kierunku będzie rozwijał się Facebook pani zdaniem?
Oczywiście video. Sami twórcy Facebooka przewidują, że w ciągu kilku lat treści video całkowicie zdominują ten serwis. Jest to zatem kierunek rozwoju, o który powinna zadbać każda firma. Ponadto Facebook coraz bardziej będzie wspierał też treści wertykalne oraz video live, a więc materiały idealne pod urządzenia mobilne.
Czy małe i średnie firmy mogą skutecznie prowadzić social media na własną rękę, czy lepiej aby zatrudniły od tego specjalistów?
Nic nie stoi na przeszkodzie, by zajęły się tym procesem samodzielnie. Muszą jednak być wtedy na bieżąco z najnowszymi możliwościami marketingowymi, powinny znać także narzędzia, które umożliwiają swobodną promocję w Internecie. Jeśli jednak (na przykład ze względu na brak czasu) zdecydują się na wsparcie specjalistów, to również zachęcamy właścicieli/osoby odpowiedzialne za marketing do przeszkolenia się z zakresu możliwości promocji w Internecie – łatwiej będzie wówczas weryfikować skuteczność działań zewnętrznej firmy.
Od lat szkolą państwo setki ludzi z zakresu e-marketingu. Co wyróżnia państwa szkolenia od innych? Co najbardziej cenią sobie klienci?
Myślę, że aktualność. My naprawdę pasjonujemy się marketingiem internetowym, jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi nowościami, co zresztą pokazujemy w naszym coponiedziałkowym programie – „Marketingowe Podsumowanie Tygodnia”.
Ponadto jesteśmy praktykami, testujemy wszystkie nowe rozwiązania zarówno u siebie, jak i naszych klientów, zatem możemy pokazać co naprawdę działa i w jakie działania warto zainwestować, żeby osiągnąć zamierzony efekt.
Więcej informacji na temat konferencji można znaleźć tutaj.
Rozmawiała: Agnieszka Słodyczka