Najszybciej rozwijający się producent pojazdów w Chinach zaprezentuje linię wysokiej klasy pojazdów, w tym sedan, SUV, minivan i NEV na północnoamerykańskich międzynarodowych targach motoryzacyjnych NAIAS (North American International Auto Show) 2018.
Targi motoryzacyjne NAIAS w kolebce amerykańskiego przemysłu samochodowego, Detroit, trwają już od soboty. Jednak dziś podczas specjalnej konferencji prasowej chiński koncern GAC Motor zaprezentuje nowego sedana i pojazd koncepcyjny. Już wcześniej poznaliśmy pierwszego w historii firmy vana, GM8.
Dlaczego to istotne wydarzenia? Ponieważ chińska motoryzacja przestaje być cieniem dla rozwiniętych rynków, a najzwyczajniej wchodzi do gry. To już nie tylko tanie i mało bezpieczne podróbki aut europejskich czy japońskich, teraz pojazdy z Chin nie boją się crash-testów ani oceny pod względem estetycznym i technologicznym.
GAC jest jedyną chińską firmą, która zdecydowała się stawić czoła krytyce w USA, ale tempo wzrostu w Kraju Środka jest tak szybkie, że należy spodziewać się kolejnych. Od stycznia do listopada 2017 r. firma GAC Motor sprzedała ponad 460 000 pojazdów, co stanowi wzrost na poziomie 38,9% w skali rocznej. W skali rocznej w samych Chinach udało się przebić 500 tysięcy. Przy wsparciu ze strony najlepszych na świecie dostawców firma założyła także sieci sprzedaży i obsługi w 14 krajach, w tym na Bliskim Wschodzie, w Południowo-Wschodniej Azji, Europie Wschodniej, Afryce i Ameryce Północnej.
Aktualnie GAC ma w ofercie już 10 modeli opracowanych według własnych projektów. Ten jedenasty to oczekiwany na dziś sedan GA4, rodzinny kompakt w dobrej cenie, stworzony na własnej platformie chińskiego producenta. Tym samym amerykańscy odbiorcy otrzymają wgląd w pełną gamę koncernu z Guangzhou.
W strategii GAC chodzi o zmianę wizerunku „Made in China” i na razie wszystko idzie w kierunku założonym przez markę. Przez 5 lat z rzędu GAC otrzymuje najwyższe noty w rankingu JD Power i wkrótce udostępni swoje auta Amerykanom. Bo choć na targach w Detroit nie są po raz pierwszy, to dopiero w 2019 ruszy otwarta dystrybucja samochodów z Chin w USA.
– Północna Ameryka ma najbardziej restrykcyjne standardy, prawa i przepisy, więc wejście na rynek jest jednocześnie wyzwaniem i testem jakości, technologii i możliwości badań i rozwoju firmy GAC Motor. Wierzymy, że wejście na północnoamerykański rynek przyczyni się do jeszcze lepszych osiągnięć firmy w zakresie badań i rozwoju, jakości produktu, wpływu marki i zarządzania przedsiębiorstwem. Jednocześnie będziemy mogli zintegrować globalne zasoby na rynkach rozwiniętych i podstępować dalej w zakresie internacjonalizacji – stwierdził Yu Jun, prezes GAC.
Materiały dzięki uprzejmości GAC Motor