Biznes się nie poddaje: Joanna Tynor

Joanna Tynor – Prezes Zarządu DRAGO entertainment. Swoją przygodę z branżą gier i DRAGO entertainment rozpoczęła w 2003 roku, poznając od podstaw specyfikę rynku i firmy. Cel, jaki sobie postawiła, to nie sama produkcja a jej szeroko rozumiana koordynacja (kontakty zagraniczne, negocjacje, handel).

Doświadczenie w tym zakresie zdobywała podczas kilkuletniej pracy dla jednej z wiodących sieci handlowych, gdzie zajmowała się m.in. kontaktami z podmiotami zagranicznymi, szeroko rozumianym eksportem i importem. Następnie prowadziła własną działalność, która ukierunkowała ją na branżę gier. Świadczyła usługi programistyczne i graficzne, ściśle współpracując ze specjalistami w tych dziedzinach.

W 2009 roku została udziałowcem w DRAGO entertainment, gdzie z powodzeniem zajmowała się m.in. negocjacjami handlowymi z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi oraz koordynacją prac zespołów deweloperskich.

Od 2015 roku pełni funkcję Prezes Zarządu Drago DRAGO entertainment S.A.

Absolwentka kierunku Stosunki Międzynarodowe Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego.

Jak pandemia wpłynęła na Pani firmę, klientów, zespół?

Jestem w tym szczęśliwym położeniu, że dla mojej branży, czyli branży gier komputerowych, pandemia okazała się być łaskawą. Gry komputerowe mogły cały czas powstawać, niezależnie czy pracowaliśmy z domów, czy stacjonarnie w siedzibie spółki. Powiedziałabym, że okres pandemii wpłynął wręcz pozytywnie na wzrost liczby kupowanych tytułów przez graczy i, jak się okazało, nie tylko graczy. Ze względu na to, że wszyscy mieliśmy więcej czasu i każdy szukał dodatkowej rozrywki, aby go sobie wypełnić, grami zainteresowały się osoby, które na co dzień na to zajęcie wcześniej nie miały czasu. Gry, jakby nie patrzeć, okazały się jednymi z najpopularniejszych naszych zajęć w trakcie trwania lock down’u.

Dzięki temu, że cały czas aktywnie działaliśmy, zespół wydaje mi się, że nie odczuł tego tak bardzo. Cały czas byliśmy w kontakcie, prowadziliśmy rozmowy online, projekty powstawały, więc dzięki temu łatwiej było nam czas pandemii w totalnej izolacji przetrwać – byliśmy po prostu cały czas zajęci (śmiech). Aczkolwiek z wielką radością wracaliśmy do biura.

Jak poradziła sobie Pani z pierwszym szokiem i przetrwała czas ogólnopolskiej kwarantanny?

Z oczywistych powodów nie było to nic przyjemnego i czas ten myślę, że we wszystkich nas wywołał sporo stresu – ze względu na niepewność przyszłości i tego, w jakim kierunku pandemia się rozwinie oraz w jakim stopniu dotknie nas samych, czy naszych bliskich. Jednocześnie był to oczywiście czas, w którym mieliśmy możliwość spędzić z rodziną tyle czasu, ile w „normalnych” warunkach nikt z nas nie mógłby sobie na to pozwolić. Miało to oczywiście swoje plusy, ale niestety i minusy, ponieważ możliwości koncentracji bywały ograniczone. Kto ma dzieci, ten wie o czym mówię (śmiech).

W jaki sposób dbają Państwo obecnie o bezpieczeństwo?

Staramy się oczywiście zachowywać wszelkie normy bezpieczeństwa. Dezynfekujemy dłonie, każdy z nas uważa na to, w jaki sposób na co dzień funkcjonuje – zarówno w firmie, jak i poza nią, bo tak naprawdę tylko dzięki temu jesteśmy w stanie się w jakimś stopniu uchronić. Myślę, że należy zachować zdrowy rozsądek i po prostu uważać. Niestety, nie ma złotej recepty na to, jak uniknąć wirusa, ja osobiście staram się po prostu funkcjonować normalnie, oczywiście biorąc pod uwagę zalecenia, aby zminimalizować możliwość zarażenia.

Jakie nowe pomysły, innowacje, rozwiązania, wprowadziła Pani w ostatnich miesiącach?

DRAGO entertainment zajmuje się produkcją gier komputerowych. Nasza spółka należy do rodziny spółek Movie Games – firmy notowanej na Giełdzie. W naszej firmie korzystamy więc z rozwiązań już dostępnych na rynku, ale również wypracowujemy własne i unikalne technologie, o których na ten moment jeszcze zbyt wcześnie, abym mogła mówić. Każda z naszych gier jest dla nas wyzwaniem, ale jednocześnie daje olbrzymie szanse rozwoju i odkrywania nowych możliwości. Jest to branża, która z roku na rok zaskakuje swoim tempem rozwoju i jest nam niezmiernie miło, że możemy być jej częścią.

Jak utrzymuje Pani wewnętrzną równowagę w tym trudnym czasie?

Należę raczej do osób opanowanych, dostosowuję się do otaczającej rzeczywistości i radzę sobie w warunkach, z jakimi przyszło mi się zmierzyć. Cały czas pracuję, skupiam się na rozwoju spółki, wychowuję dwie wspaniałe córki, spędzam czas z rodziną – możliwe, że brak czasu wpływa na to, że człowiek nie poświęca go na niepotrzebne złe myśli, tylko działa i po prostu robi swoje (śmiech).

Jakie plany rozwoju ma Pani firma na najbliższe miesiące?

Spółka DRAGO entertainment w ciągu ostatnich dwóch lat przeszła sporo zmian. W ubiegłym roku m.in. przekształciliśmy się w spółkę akcyjną, z początkiem tego roku złożyliśmy Dokument Informacyjny na Giełdę Papierów Wartościowych i mam nadzieję, że w ciągu najbliższych miesięcy, nasze akcje zostaną dopuszczone do obrotu, czego efektem będzie dołączenie naszej firmy do grona spółek notowanych na NewConnect.

W produkcji mamy kilka ambitnych gier z gatunku symulatorów oraz jedną średniobudżetową produkcję z gatunku FPS/SURVIVAL pt. Red Frost.

Z końcem ubiegłego roku zaprezentowaliśmy demo Gas Station Simulator, które spotkało się z rewelacyjnym przyjęciem, niebawem zaprezentujemy kolejną jego odsłonę, tym razem w formie prologu. 3 lutego 2021 r. podczas Zimowej Edycji Festiwalu Steam zaprezentowaliśmy graczom Winter Survival Simulator, przy produkcji którego mamy wielką przyjemność współpracować ze znanym podróżnikiem i zdobywcą obu biegunów, Markiem Kamińskim. Ponieważ Winter Survival Simulator był inspirowany między innymi wyprawami Marka, pełni On rolę konsultanta merytorycznego przy naszym projekcie.

Pierwsze półrocze to również premiery naszej gry Treasure Hunter Simulator na popularne konsole PlayStation, Xbox oraz Nintendo Switch.

Tak więc sporo będzie się działo, niebawem zaprezentujemy kolejne nasze gry, nowe pomysły – mam nadzieję, że spełnimy oczekiwania rynku, w tym przede wszystkim graczy.

Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tutaj:

Link do demagry – Winter Survival Simulator na Steam (steampowered.com) https://store.steampowered.com/app/1394960/Winter_Survival_Simulator/

Social Media – Facebook: Winter Survival Simulator | Facebook

https://www.facebook.com/wintersurvivalsimulator

Instagram: Winter Survival Simulator (@wintersurvivalsimulator) • Zdjęcia i filmy na Instagramie – https://www.instagram.com/wintersurvivalsimulator

Nowy trailer gry: Winter Survival Simulator New Trailer – YouTube

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=XkyA-D1h73c&feature=youtu.be

Social Media – Facebook: DRAGO entertainment | Facebook

https://www.facebook.com/dragoentertainment

Instagram: https://www.instagram.com/wintersurvivalsimulator

Twitter: @DragoEnt

Zdjęcia: Iza Faber – FaberskyFotografia

Materiał powstał w ramach raportu BIZNES SIĘ NIE PODDAJE!

 

Karol Pisarski
Polecamy

Powiązane Artykuły