Poza grami wideo zyskają też firmy działające w przemyśle stalowym. Skąd te zmiany? Poruszenie w tych branżach spowodował konkurs, które ogłosiło Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wspomniane konkursy to INNOSTAL oraz GAMEINN. Pierwszy z nich zakłada, że na wsparcie przedsiębiorstw działających w przemyśle stalowym zostanie rozdanych 120 mln złotych. W ramach drugiego, firmy zajmujące się grami będą walczyć o 80 mln złotych.
Program INNOSTAL utworzony został z inicjatywy Hutniczej Izby Przemysłowo-Handlowej. Ukierunkowany jest na pobudzenie aktywności badawczej sektora stalowego, a także na zmniejszenie jego negatywnego oddziaływania na środowisko, między innymi ograniczenie zużycia energii w produkcji metali. Dzięki strumieniowi środków mają także powstać nowe technologie produkcji stopów oraz recyklingu. Nabór wniosków w tym konkursie rozpocznie się 1 czerwca, a zakończy 15 września br. O dofinansowanie będą mogły starać się przedsiębiorstwa lub konsorcja przedsiębiorstw które przedstawią projekty o wartości od 2 mln do 30 mln złotych.
Drugi program ogłoszony w czwartek przez NCBR to GAMEINN. Środki z tego programu mają posłużyć na opracowanie i rozwój technologii takich jak budowa nowoczesnych silników grafiki, mapowanie rzeczywistych obrazów, modelowanie 3D na potrzeby światów wirtualnych czy wykorzystanie w grach sztucznej inteligencji. Program GAMEINN powstał na wniosek Porozumienia Polskie Gry, w którego skład weszły trzy firmy produkujące gry wideo. W konkursie mogą brać udział przedsiębiorstwa lub konsorcja przedsiębiorstw składające projekty o wartości od 500 tys. złotych do 20 mln złotych. Co ważne, wnioski będą zbierane od 1 czerwca do 16 sierpnia 2016 r.
Obydwa programy sektorowe GAMEINN oraz INNOSTAL będą finansowane ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014–2020.
Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl