W ostatnich dniach listopada ubiegłego roku koreańska marka SsangYong miała przyjemność zaprezentować swój kultowy SUV KORANDO w nowej odsłonie. Na premierę zaproszeni zostali przedstawicie mediów lifestylowych, motoryzacyjnych oraz biznesowych, a dzięki jazdom testowym każdy z Gości mógł przekonać się jak precyzyjnie udało się połączyć innowacyjne systemy, bezpieczeństwo oraz modny design.
Co w nowym Korando zaskakuje najbardziej? – Bogate wyposażenie, dynamiczny silnik, jakość wykonania i świetna cena, ale to tylko moja ocena. Zobaczenie tego auta na żywo i jazda testowa zaskoczą jeszcze bardziej – mówi członek zarządu marki SsangYong
Design
Styl nowego Korando nawiązuje do charakterystycznych linii zastosowanych w całej gamie samochodów SsangYong’a. Samochód otrzymał dynamiczny i elegancki wygląd, a co najważniejsze – wyróżnia się na drodze.
Wnętrze auta to wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz bardzo nowoczesny charakter auta. Kierowca ma do dyspozycji zestaw wskaźników Blaze Cockpit, który łatwo można dostosować do swoich potrzeb. Centralna konsola może być wyposażona w wyświetlacz Smart Audio, który obsługuje między innymi łączność z urządzeniami mobilnymi poprzez aplikacje Android Auto oraz Apple CarPlay lub wyświetlacz dodatkowo obsługujący nawigację TomTom.
Pasażerowie przedniego, jak i drugiego rzędu siedzeń, mają do dyspozycji największą w segmencie ilość miejsca. Podobnie w przypadku bagażnika, który dzięki podwójnej podłodze zapewnia wiele możliwości konfiguracji.
Wyposażenie
W podstawowej wersji Korando posiada dwustrefową klimatyzację, aluminiowe felgi oraz zestaw systemów wspomagających bezpieczne i wygodne podróżowanie – to wyróżnia model na tle konkurentów w swoim segmencie.
Podnoszący bezpieczeństwo jazdy zestaw systemów trakcyjnych o nazwie Deep Control zawiera m.in.: zaawansowany system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEBS), asystenta jazdy w pasie ruchu (LKAS), asystenta zmiany pasa ruchu (LCA), automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe (HBA), system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSD), asystent zmęczenia kierowcy (DAA), aktywny system ochrony przed dachowaniem (ARP), system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), asystent ruszania na wzniesieniu (HSA), alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu (SDA) oraz tempomat. W standardowej wersji posiada 7 poduszek powietrznych, w tym kolanowa poduszka powietrzna kierowcy.
Układ napędowy
Nowy Korando otrzymał dwa dynamiczne silniki. Nowoczesny silnik benzynowy GDI-T o pojemności 1.5L z turbodoładowaniem o mocy 163 KM, zadowoli on zarówno klientów ceniących sobie komfort, jak i bezpieczeństwo. Silnik Diesla dostępny w Nowym Korando to sprawdzony, zmodyfikowany na potrzeby najnowszych norm emisji spalin turbodoładowany silnik 1.6 e-XDI, o mocy 136KM.
Ceny Nowego Korando rozpoczynają się od 79 990 PLN w wersji benzynowej oraz od 92 490 PLN w wersji z silnikiem Diesla. Pierwsze Korando pojawiły się w salonach autoryzowanych dealerów i na polskich drogach już w połowie listopada.